Monday, August 2, 2010

Allah mungkin sengaja....

memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yang salah supaya kita dapat menjadi penilai yang baik.

* memang ALLAH sengaja menemu kan kita dengan orang yang salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yang sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH.

* memang ALLAH sengaja menemu kan kita dengan orang yang salah supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK, KHAS UNTUK DIRI KITA.

* memang ALLAH sengaja menemu kan kita dengan orang yang salah supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANGkerana mengingat kan kita bahawa dia bukan lah pilihan yang hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan...

* memang ALLAH sengaja menemu kan kita dengan orang yang salah supaya kita dapat mengutip pengalaman yang tak semua orang berpeluang untuk mengalami nya.

* memang ALLAH sengaja menemu kan kita dengan orang yang salah supaya kita jadi MANUSIA yang HEBAT JIWA NYA.

* memang ALLAH sengaja menemu kan kita dengan orang yang salah supaya kita lebih faham bahawa CINTA yang TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH.

* memang ALLAH sengaja menemu kan kita dengan orang yang salah supaya kita LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN yang TAK SELAMA NYA KEKAL.

Wahai sahabat yang kecewa, menderita dan sengsara kerana cinta, fahami lah bahawa kehidupan kita makin sampai ke penghujung nya. Hari esok pun kita sendiri tak pasti sama ada menjadi milik kita. Gapai lah keredhaan ALLAH dengan melaksanakan suruhan-NYA,dan meninggalkan larangan NYA..PERCAYA LAH sesungguhnya ALLAH malu untuk menolak permintaan hamba NYA yang menadah tangan meminta dengan penuh pengharapan HANYA kepada NYA.


-THE OTHER SIDE OF ME-

No comments:

pemula segalanya

Photobucket

sekadar pingitan

Wanita solehah.. Perlu diingat kecantikanmu bukan bahan tontonan.. Kecantikanmu bukan suatu kebanggaan.. Cantik rupamu perlu dihias dengan hiasan iman,ilmu & akhlak.. Indah pekertimu,elok peribadimu.. Pastinya kau idaman lElAki budiman..Kau bakal serikandi terbilang.. Kau bakal isteri solehah di sisi seorang suami idaman.. Kau bakal ummi kesayangan buat insan yang bakal kau lahirkan.. Penyeri hidup kau & dia..