Saturday, April 16, 2011

kenapa lah..???/

hhhmmmm.....

macam2 ragam manusia zaman sekarang nie kan....maksud aku ada yang baik, ada yang jahat, ada yang baik banyak, baik sikit, jahat banyak dan jahat sikit...hhmm...dan yang sewaktu dengannya...memang dah sejak azali tuhan ciptakan manusia dan segala isi di dalmnya nie berpasang-pasangan...ada siang maka adalah malamnya... ada matahari, adalah bulan nya...ada lelaki dan adalah perempuannya.. dan begitu jugak dengan perangai manusia nie..ada baik dan memang tak di nafikan ada jugak yang jahatnya...tak semua manusia diciptakan sempurna di sisi manusia dan juga di sisi tuhan yang Esa...


sebenarnya aku nie bukanlah pandai mo berkias2, tapi sebenarnya apayang aku nak sampaikan adalah cerita ceritu yang terjadi di ofis aku nie...aku tidak pernah bermaksud untuk melaga2kan orang2 yang ada di sekelilingku....langsung tak pernah terlintas di fikiran ku bahawa mereka2 itu adalah orang yang rupanya bertalam 2 muka....di hadapan aku, mereka buat sesuatu yang boleh dikira sangat baik tetapi apa yang berlaku di belakang ku rupa nya mereka2 nie tak seperti apa yang aku sangkakan selama nie...di belakang aku mereka2 mengumpat pasal aku....aku tak tahu lah apa yang best nya jaga tepi kain orang sampai tepi kain sendiri sudah tak terurus....bukan aku ingin mengata tapi itu lah kenyataan yang sedang aku hadapi...hari2 ku berhadapan dengan orang2 yang suka memburuk2kan orang lain...orang yang asyik makan daging saudaranya sendiri.....


aku menghadirkan diri di tempat kerja nie tak ada niat lain selain daripada ingin mencari rezeki yang halal....aku bukan datang gi ofis nie untuk suka2 and semata2 untuk mengumpat orang lain...hmm...aku tak faham lah orang2 yang ada di syarikat nie...semua rasa diri dorang hebat sangat sedangkan mereka pun bukannya hebat sangat....eeeeee.....gerammm.....sepatutnya mereka2 yg suda tuak tu insaf2 lah bha kan...ni ndak makin jadi2 lg ada......huhuhuhu....aku lah pulak jadi mangsa keadaan padahal aku xtaw papa pun pasal dorang nie.....kin panas jugak kadang2 tp pa boleh buat....nanti panjang lagi cerita...jalan terbaik yang patut aku buat bagus sabar sak lah....lagi pun aku bukan jenis orang yg sukak panjang2 cita...hhmm....

aku harap sak semoga mereka2 yang berkenaan tu cepat2 lah kembali ke pangkal jalan...ini pun nasihat untuk diri aku sendiri...amiiinnnnn.........

-the other side of me-

No comments:

pemula segalanya

Photobucket

sekadar pingitan

Wanita solehah.. Perlu diingat kecantikanmu bukan bahan tontonan.. Kecantikanmu bukan suatu kebanggaan.. Cantik rupamu perlu dihias dengan hiasan iman,ilmu & akhlak.. Indah pekertimu,elok peribadimu.. Pastinya kau idaman lElAki budiman..Kau bakal serikandi terbilang.. Kau bakal isteri solehah di sisi seorang suami idaman.. Kau bakal ummi kesayangan buat insan yang bakal kau lahirkan.. Penyeri hidup kau & dia..